Koncepcja rozwoju Szkoły opiera się na kontynuacji wypracowanych i sprawdzonych działań, w sferze usług edukacyjnych i wychowawczych przy otwartości na zmiany będące efektem skutecznego planowania i świadomych zamierzeń. Podwyższanie jakości usług edukacyjnych jest nieustającym celem wszystkich pracowników Szkoły.
I. DYDAKTYKA
A. ZAPEWNIENIE UCZNIOM WSZECHSTRONNEGO ROZWOJU. UZYSKANIE WYSOKICH EFEKTÓW KSZTAŁCENIA
- Motywowanie do uczęszczania na zajęcia i do uczenia się.
- Wdrażanie nowoczesnych metod organizowania, przeprowadzania i analizowania lekcji.
- Rozwijanie zainteresowań i uzdolnień naukowo – technicznych uczniów poprzez organizowanie zróżnicowanych zajęć pozalekcyjnych.
- Podnoszenie skuteczności nauczania języków obcych.
- Wspieranie ucznia zdolnego i słabszego.
- Kształcenie umiejętności wykorzystywania informacji z różnych źródeł wiedzy oraz efektywnego posługiwania się technologią informacyjną.
- Rozbudowa i unowocześnianie bazy dydaktycznej Szkoły.
B. OCENIANIE – KONSTRUKTYWNY KOMPROMIS
- Wdrażanie, doskonalenie i przestrzeganie zasad oceniania wewnątrzszkolnego przedmiotowego i nauczycielskiego.
- Stosowanie motywacyjnego systemu oceniania uczniów.
C. PRZYGOTOWANIE DO MATURY I EGZAMINU ZAWODOWEGO
- Zielone światło dla przedmiotów maturalnych i zawodowych.
- Analiza jakościowa wyników egzaminu maturalnego i zawodowego.
- Poprawa wyników egzaminu maturalnego i zawodowego.
- Przeprowadzenie próbnych egzaminów maturalnych i zawodowych.
D. KSZTAŁCENIE WYSOKIEJ JAKOŚCI ABSOLWENTA GOTOWEGO PODJĄĆ PRACĘ ORAZ KONTYNUOWAĆ NAUKĘ W SYSTEMIE DZIENNYM LUB ZAOCZNYM
- Kreowanie absolwenta konkurencyjnego na europejskim rynku pracy.
- Dostosowywanie kierunków kształcenia do potrzeb strategii rozwoju regionu.
- Promowanie wśród uczniów przedsiębiorczości.
II. WYCHOWANIE
A. UWZGLĘDNIENIE POTRZEB MŁODZIEŻY Z RÓŻNYCH ŚRODOWISK, A W SZCZEGÓLNOŚCI MŁODZIEŻY DOJEŻDŻAJĄCEJ
- Stworzenie oferty edukacyjnej dla młodzieży z różnych środowisk.
- Podtrzymanie i nawiązanie kontaktów z innymi szkołami.
- Współpraca z lokalnymi instytucjami, organizacjami i fundacjami.
- Kształtowanie uniwersalnych wartości: równości, tolerancji, humanizmu.
B. WSPÓLNE DZIAŁANIA UCZNIÓW, RODZICÓW I NAUCZYCIELI
- Wzmocnienie pozytywnych relacji interpersonalnych społeczności Szkoły.
- Realizacja i wzbogacenie szkolnego programu wychowawczego i profilaktycznego
- Poprawa współpracy z rodzicami
- Skuteczne przeciwdziałanie przemocy i agresji.
- Skuteczne przeciwdziałanie narkomanii, nikotynizmowi i innym uzależnieniom wśród uczniów.
C. WPROWADZENIE I KULTYWAWANIE TRADYCJI I CEREMONIAŁU SZKOŁY
- Podtrzymywanie poczucia tożsamości Narodowej, językowej i regionalnej.
- Zakorzenienie wśród uczniów szacunku do symboliki i ceremoniału Szkoły.
D. WYCHOWANIE PRZEZ EKOLOGIĘ
- Edukacja ekologiczna wartością Szkoły.
- Promocja Sportu i propagowanie zdrowego stylu życia.
- Wzmocnienie środowiskowej funkcji Szkoły.
- Udział w akcjach i imprezach propagujących ekologię i zdrowy styl życia.
E. PLANOWANIE PRZYSZŁOŚCI UCZNIÓW
- Przygotowanie uczniów do planowania przyszłości.
- Obserwacja rynku pracy.
- Kształtowanie postaw obywatelskich.
III. ZARZĄDZANIE
A. NIEUSTANNE DOSKONALENIE ZAWODOWE PRACOWNIKÓW SZKOŁY, NOWOCZESNE I SPRAWNE ZARZĄDZANIE PODSTAWĄ SZKOŁY XXI WIEKU
- Gromadzenie, archiwizowanie i zarządzanie informacją podstawą nowoczesnej Szkoły XXI wieku.
- Edukacja i autoedukacja nauczycieli Centrum Nauk Technicznych w Chojnicach kluczem budowania nowoczesnej Szkoły.
- Doskonalenie systemu oceniania pracy nauczycieli.
- Systematyczne prowadzenie dokumentacji szkolnej.
- Modernizacja materialnej bazy Szkoły.
- Rozwijanie innych form kształcenia w celu pozyskania środków.
B. SKUTECZNY MARKETING
- Marketing edukacyjny Szkoły.
- Pozyskiwanie środków pozabudżetowych.
- Współpraca z organem prowadzącym szkołę w celu ustalenia wspólnych kierunków rozwoju.
|